Човнові мотори TOHATSU
Історія компанії Tohatsu Corporation починається в 1922 році, коли в Токіо, Масузо Таката (Masuzo Takata), заснував дослідний інститут Takata Motor (Takata Motor Research Institute).
У 1923 році, після землетрусу, компанія переміщається в токійський передмістя Хонго і виробляє двигуни до іригаційним насосів в рамках урядових замовлень.
У 1925 році компанія перейменовується Takata Motor Enterprise і з 1927 року для Міністерства залізничного транспорту Японії починається виробництво мотодрезин "MF-70A".
Компанія розширюється, реорганізовується і ще двічі перейменовується. Випускаються генератори для радіостанцій військового і цивільного призначення
У 1935 році розробляється перший підвісний човновий мотор "2F-50". Це був 2-х тактний 2-х циліндровий мотор потужністю 3 л. с., призначений для постачання в армію і флот. В армію під найменуванням "Sosenki", флот - "Gengaiki".
Був він запущений у виробництво - інформацію знайти не вдалося, швидше за все немає. У 1939 році компанія була перейменована в Tokyo Hatsudoki Co., Ltd. Назва Tohatsu відбувається скорочення двох цих слів.
На початку 1940-х років, природно проводиться виключно військова продукція, серед якої невеликі бензинові двигуни, і досягається значний прогрес.
З 1946 року починається виробництво шляхових машин для національної залізничної компанії (колишнє Міністерство жел. дор. транспорту), генераторів для риболовних суден і звичайних генераторів, іригаційних насосів і бензинових двигунів загального призначення.
В 1949 році компанія перша в Японії починає виробництво предвижных пожежних насосних агрегатів, заснованих на конструкції своїх іригаційних насосів.
протягом 15 років післявоєнного періоду, човнові мотори Mercury, Johnson та інші подвесники зарубіжних компаній не імпортувалися в Японію через відсутність бюджетного квотування на них. У цей момент човнові мотори Tohatsu домінували на японському ринку.
Всі інші невеликі і середні виробники човнових моторів в Японії вивчали характеристики та особливості іноземних подвесников, приділяючи увагу, зокрема, привабливому зовнішньому вигляду.
Проте зовнішній лиск був не основним для японських рибалок. Їм потрібна простота в експлуатації і надійність.
У 1950 році починається виробництво 78 кубових мопедных двигунів і мопедів, а потім і мотоциклів. У виробництві мотоциклів Tohatsu домінувала на ринку.
А з 1956 року компанія почала вперше в Японії виробляти човнові мотори. Це був "OB-2" повітряного охолодження потужністю 1,5 л. с., розроблений для японських рибалок.
Мотор був сконструйований на основі переробленого і модифікованого двигуна поливального моторизованого обприскувача і, як не дивно, не викликав особливого інтересу аж до 1959 року.
компанія також Активно випускала мотокультиватори та іншу агротехніку.
З 1957 по 1960 рік продажі мотоциклів почали падати, оскільки мотоцикли Tohatsu були позиціоновані як практичні і надійні машини, в той час як молодому поколінню потрібні швидкісні мотоцикли з сучасним дизайном.
Частка мотоциклів іншої продукції Tohatsu на той момент становила 80%, тому компанія зазнала серйозні фінансові втрати.
Тохатсу намагається компенсувати втрати випуском декількох відповідають вимогам ринку моделей мотоциклів, які опинилися вкрай затребуваними і вдалими моделями, однак, це не рятує фінансового становища і Tohatsu не має можливості вийти на ринок виробництва автомобілів, на якому, очевидно за всіма прогнозами, очікувався наступний фінансовий бум.
У вересні 1960 року керівництво подає у відставку і в грудні передає управління Fuji Electric Manufacturing Corp., якої належало 16% акцій Tohatsu.
У лютому 1964 року на раді директорів було прийнято рішення про оголошення банкрутства. Компанії призначений судом зовнішній керуючий час реорганізації. Виробництво човнових моторів Tohatsu надав суттєву підтримку в цей момент.
Потім, в 1969 році, надійшли обнадійливі новини з США у вигляді великого замовлення американської компанії Rupp Corp. на 200 000 двигунів до їх снегоходам.
Тохатсу також приділяє особливу увагу розробці човнових моторів. Незважаючи на жорстку конкуренцію в цій індустрії, надавати вплив на всіх виробників, Tohatsu випускає нові моделі.
Серед них, наприклад, 8-мі сильний B13A, успішно продавався протягом 15 років з 1970 до 1986 року, а також B10A2 потужністю 6 л. с. і B30A потужністю 18 л. с.
Tohatsu виходить на ринок холодильних установок для вантажівок, які разом з підвісними моторами і пожежними насосами виробляються і донині.
У 1971 році закінчується реорганізація після банкрутства, і в червні 1972 року Tokyo Hatsudoki перейменовується Tohatsu Corporation. Tohatsu продовжує експансію на ринку передвежных пожежних насосних агрегатів та холодильних установок для вантажівок.
До 1974 році кількість експортованих човнових моторів перевищила кількість, що продається на місцевому ринку. У 1977 році був випущений п'ятисот кубовий M35A, який випередив конкурентів і виграв гонки на воді.
У наступні два роки були представлені оновлені 9,9-ти сильні, 12 - 18-ти сильні і 25-ти сильні подвесники і нові 55 - 70-ти сильні. Тохатсу отримує значні держзамовлення на човнові мотори і пожежні насоси.
У 1984 році заступає на посаду новий президент компанії. Tohatsu, крім виробництва човнових моторів і пожежних насосних агрегатів, почала займатися ... лізинговими операціями з належної їй землею і будівлями. Вона займається будівництвом торгових центрів і офісних приміщень, здавая їх в оренду.
В феврале 1988 года совместно с американской компанией Brunswick (Брансвик), которой принадлежит Mercury Marine, была основана компания Tohatsu Marine Corporation.
В это же время Tohatsu строит новую линию по выпуску лодочных моторов, включая подвесники мощностью 120 л.с.
Помимо Брансвика, Тохатсу заключает соглашение с Nissan Motor Corp. на OEM производство лодочных моторов Nissan.
Маючи партнерські відносини з такими компаніями, бізнес Tohatsu по виробництву човнових моторів суттєво зміцнів. Спільно з Techno Kasei Ind. Corp. для кращого просування своїх човнових моторів Tohatsu починає випускати човна.
Жорсткі эклогические вимоги привели компанію у 1998 році до виробництва чотиритактних човнових моторів і пожежних насосів, а в 2000 році до двотактним з технологією TLDI (Two Stroke, Low Pressure, Direct Injection - двотактні з прямим уприскуванням палива) на підставі підписаного у 1998 році угоди з патентодержателем технології прямого вприскування Orbital Corp.
В настоящий момент Tohatsu и Tohatsu Marine Corporation (многие модели под маркой Mercury и Mariner) производит лодочные моторы на заводе в Нагано. Ещё одно важное направление деятельности компании - пожарные насосные агрегаты.